Verkoper: duidt VIVABOX aan, handelsnaam van de vennootschap VIVABOX, ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 479.341.138, met hoofdkantoor te Boulevard Brand Whitlock 87, 1200 Brussel en die als doel heeft Cadeau-Boxen te verhandelen.
Koper: duidt de medecontractant aan die een Cadeau-Box heeft besteld of gekocht. De Koper kan al dan niet de Begunstigde van de Cadeau-Box zijn, afhankelijk van het feit of hij de Cadeau-Box voor zichzelf gebruikt of aan een derde schenkt.
Activiteit:
duidt een activiteit à la carte aan, gekozen op de Website en opgestuurd in de vorm van een ongedateerde Cadeaubon, zonder nominale waarde en niet nominatief en met een beschrijving van de gekozen activiteit. De Activiteit kan ook “Vrijetijdsbesteding à la Carte” worden genoemd.
Tegoed: krediet uitgegeven door de Verkoper op de klantaccount van de Koper of de Begunstigde bij een verzoek tot omruilen of verlenging ingediend volgens de voorwaarden van de onderhavige Algemene Verkoopvoorwaarden. Dit krediet kan worden gebruikt tijdens een bepaalde periode, vermeld op de klantaccount van de Koper of de Begunstigde, op de website www.vivabox.be voor de aankoop van Producten, met uitzondering van de Producten die uitsluitend in fysieke vorm worden verkocht.
Begunstigde: duidt de bezitter van de Cadeau-Box aan, met toestemming van de Koper.
Cadeaubon: duidt de cadeaubon in de Producten aan die wordt overhandigd door de Begunstigde aan de Handelspartner, ter betaling van de Service gekozen uit de gids of het boekje met activiteiten of op de Website of die het mogelijk maakt om de Service eenvoudigweg te betalen door het nummer van de cadeaubon door te geven. De Cadeaubon kan ook de vorm aannemen van een elektronische bon.
Cadeau-Box of Product: duidt het concept van Cadeau-Boxen ontwikkeld door VIVABOX aan. Dit bevat twee elementen:
Uiterste Gebruiksdatum: Datum op de Cadeaubon die de Koper aangeeft tot welke datum hij gebruik kan maken van een Service/kan omruilen onder de voorwaarden vermeld in artikel 7.
Handelspartner(s): duidt de Natuurlijke persoon of de Rechtspersoon aan die één of meerdere Services in een Cadeau-Box levert.
Partij(en): duidt gezamenlijk of afzonderlijk enerzijds de Koper en/of de Begunstigde en anderzijds de Verkoper aan.
Service: duidt de service aan die wordt geleverd tegen de Cadeaubon door de Handelspartner ten gunste van de Begunstigde.
Website: duidt de website van VIVABOX aan: www.vivabox.be
Vivacard: koopbon voor een vast bedrag, geleverd in de gedematerialiseerde vorm van een code of in de gematerialiseerde vorm van een kaart, die het mogelijk maakt om één of meerdere VIVABOX Producten te kopen op de Website binnen de beperking van een bepaald bedrag en voor een vastgestelde geldigheidsduur. De Vivacards kunnen noch worden omgeruild noch worden verlengd.
De onderhavige Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna “AV”) hebben tot doel om de voorwaarden en modaliteiten vast te leggen waaronder de Verkoper de Producten presenteert en verkoopt aan de Kopers.
Bijgevolg impliceert iedere bestelling van de Koper zijn acceptatie zonder voorbehoud van en zijn volledige instemming met de onderhavige AV die prevaleren boven ieder ander document, behoudens bijzondere voorwaarden die uitdrukkelijk en schriftelijk zijn aanvaard door de Verkoper.
De Koper erkent voorafgaand aan zijn bestelling kennis te hebben genomen van de AV.
De onderhavige Algemene Verkoopvoorwaarden treden in werking vanaf 06 november 2017. Zij annuleren en vervangen iedere voorgaande versie.
De Verkoper behoudt zich het recht voor om de onderhavige AV op ieder moment te wijzigen door een nieuwe versie op de Website te publiceren. In geval van wijziging van de AV zijn de AV van toepassing degene die van kracht waren op de datum van bestelling.
De nietigheid van een clausule uit de onderhavige AV leidt niet tot de nietigheid van de AV.
Het tijdelijk of permanent niet toepassen van één of meerdere clausules uit de AV door de Verkoper kan niet gelden als het afstand doen door hem van de andere clausules uit de AV die van kracht blijven.
Foto’s op de Website hebben geen enkele contractuele waarde
De Koper kan bestellen via internet op de website www.vivabox.be, of per telefoon op + 32 (0) 2 431 52 52.
Bestellingen op de Website zijn onderworpen aan het strikt in acht nemen van de hieronder beschreven procedure. Dit krijgt on-line vorm door een opeenvolging van verschillende schermen waar de verschillende fases staan aangegeven die de Koper moet volgen om zijn bestelling bij de Verkoper te bevestigen.
Om een bestelling te plaatsen op de Website moet de Koper een product kiezen door over de Website te navigeren. Als deze keuze is gemaakt klikt hij op de knop “Kopen”.
Vervolgens moet hij de inhoud van zijn winkelmand verifiëren (of eventueel doorgaan met de selectie als hij nog Producten wil toevoegen) en een keuze maken, indien mogelijk, uit een Product in fysieke vorm of een Product in gedematerialiseerde vorm.
Hij kan ook “Cadeau-opties” toevoegen aan de winkelmand, waaronder bijvoorbeeld een “cadeaubericht” of een cadeauverpakking.
Hij kan ook een promotiecode invoeren als die er is.
Als de winkelmand eenmaal vol is en overeenstemt met wat hij wil, kiest hij een leveringsmethode, voegt het e-mail adres toe waarop hij de bevestiging van de bestelling wil ontvangen en klikt op de knop “Naar betaling”.
Als de Koper al een account heeft moet hij zich daarna identificeren om zijn bestelling af te ronden.
Hij kan zich identificeren om toegang tot zijn persoonlijke account te verkrijgen door zijn e-mail adres en zijn wachtwoord in te vullen in de benodigde velden en te klikken op de knop “Identificatie”.
Als hij geen account heeft wordt deze identificatiestap overgeslagen en gaat hij direct naar de volgende stap “Contactgegevens en betaling”
De Koper verifieert/completeert (en vult aan of corrigeert indien nodig) het factuuradres en het leveringsadres van het Product/de Producten.
Vervolgens kiest hij zijn betaalmiddel(len).
Om zijn bestelling te bevestigen en over te gaan tot de betaling moet hij het vakje “Ik heb de Algemene Verkoopvoorwaarden gelezen en accepteer deze uitdrukkelijk” aankruisen en daarna op de knop “Mijn bestelling Bevestigen & Betalen” klikken.
Voor on-line betalingen wordt de Koper doorgestuurd naar een beveiligde betaalpagina en ontvangt hij een e-mail ter bevestiging van de bestelling wanneer de betaling is uitgevoerd. Na de betaling wordt de bestelling definitief en wordt het contract beschouwd als afgesloten.
Voor betalingen per bankoverschrijving ontvangt de Koper een bevestiging van de bestelling per e-mail zodra hij op de knop “Mijn Bestelling Bevestigen & Betalen” klikt, maar de bestelling wordt pas definitief en het contract wordt pas beschouwd als afgesloten na ontvangst van de volledige betaling, waarbij als reden voor de overschrijving wordt vermeld: de naam en voornaam van de Koper en het nummer van zijn bestelling. De contractuele informatie wordt opnieuw vermeld in de e-mail ter bevestiging van de bestelling.
Als de Koper nog geen account had, heeft hij nu de mogelijkheid om die aan te maken door de verplichte velden in te vullen.
Als hij geen account wil aanmaken worden zijn contactgegevens toch bewaard, zoals voor iedere Koper en met hetzelfde doeleinde, en kunnen worden teruggevonden wanneer hij zich opnieuw aansluit op de Website voor een bestelling.
De Producten kunnen per telefoon worden besteld op +32 (0) 2 431 52 52 (nummer zonder toeslag) van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur.
De contractuele informatie wordt bevestigd per e-mail.
De Verkoper houdt zich in iedere geval het recht voor om een bestelling te weigeren om gegronde redenen en, meer in het bijzonder, in geval van verdenking van fraude of als de hoeveelheid bestelde producten ongewoon groot is voor niet professionele Kopers.
In het kader van haar beleid voor fraudebestrijding en van de regelmatige controles die worden uitgevoerd op dit gebied behoudt de Verkoper zich het recht voor om, na een bestelling geplaatst op de Website, de Koper te vragen om een bewijsstuk dat het mogelijk maakt om zijn bestelling te valideren.
In dat geval ontvangt de Koper voor 12u een e-mail met de informatie dat zijn bestelling wordt geverifieerd en wordt hem vervolgens gevraagd om de bewijsstukken te verstrekken die nodig zijn voor de bevestiging van zijn bestelling.
Het uitblijven van antwoord van de Koper op een dergelijke aanvraag, binnen een termijn van 2 dagen na de aanvraag door de Verkoper, leidt automatisch tot annulering van de betreffende bestelling, en dit zonder mogelijkheid van verhaal achteraf.
De Verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op ieder moment te wijzigen, waarbij hij echter de Koper garandeert dat de geldende prijs op de dag van bestelling wordt toegepast.
In overeenstemming met de geldende regelgeving is de verkoop van cadeaubonnen niet onderworpen aan BTW in de betrekkingen met de consumenten.
Bijgevolg mogen de documenten die eventueel zouden worden uitgegeven ter attentie van de consument, bij de afgifte van de Producten, geen gefactureerde BTW bevatten.
Daarentegen kunnen de “Cadeau-opties” die worden aangeboden tijdens de fase van verificatie van de winkelmand, eventueel onderworpen zijn aan BTW, tegen het tarief van het betreffende product.
De in artikel 5.3 vastgelegde leveringskosten van het Product zijn niet inbegrepen in de prijs, behalve in geval van een uitdrukkelijke overeenstemming tussen de Partijen. Deze kosten maken deel uit van een aanvullende factuur en worden getoond of op de bestelbon, in geval van aankoop per telefoon, of op de uiteindelijke bevestiging van de bestelling, in geval van aankoop van het Product op de Website.
De portokosten zijn onderworpen aan BTW tegen het normale tarief.
De betaling van de aankopen wordt uitgevoerd volgens de volgende modaliteiten, uiteengezet op de Website:
In ieder geval worden de termijnen voor de verzending van de Producten berekend vanaf de datum van ontvangst van de betaling.
De Cadeau-Boxen worden in beperkte hoeveelheid uitgegeven vanwege de beperkte ontvangstcapaciteit van de Handelspartners en de in tijd beperkte geldigheidsduur van de Producten.
Het aanbod van de Producten is geldig zolang de voorraad strekt en onder voorbehoud van de Uiterste Gebruiksdata van de Producten.
Indien een besteld Product niet beschikbaar is wordt de Koper hier zo snel mogelijk over geïnformeerd en heeft hij de mogelijkheid om zijn bestelling te annuleren.
Hij beschikt dan over de volgende keuzes:
Indien het omruilen niet mogelijk is zal VIVABOX de betaalde bedragen terugbetalen. Het niet beschikbaar zijn van het Product kan de aansprakelijkheid van VIVABOX niet instellen, noch recht geven op enige schadevergoeding ten gunste van de Koper
De fysieke Producten van VIVABOX zullen worden afgeleverd op het postadres dat is aangegeven bij het registreren van de bestelling.
De aansprakelijkheid van VIVABOX kan dus in geen geval worden ingesteld, uit welke hoofde dan ook, wanneer de vertraging te wijten is aan de Koper, dat wil zeggen of in geval van afwezigheid van de geadresseerde bij de levering van het Product of in geval van een fout bij het invoeren van het adres door de Koper bij het bestellen.
VIVABOX verplicht zich evenwel, in geval van een duidelijke vertraging, om al het nodige uit te voeren om tekortkomingen van de transportdienst/verzending van een e-mail die haar kan worden toegerekend te controleren en op te lossen.
De levering van de Cadeau-Boxen wordt uitgevoerd door Bpost.
De details en kosten van leveringen zijn beschikbaar op het volgende adres: Leveringsvoorwaarden
In geval van een vertraagde levering kan de aansprakelijkheid van VIVABOX niet worden ingesteld als deze vertraging te wijten is aan een geval van overmacht of aan de derde die belast is met het transport, met name de dienstverlener van verzending.
De Koper kan er ook voor kiezen om zijn Cadeau-Box geleverd te krijgen in elektronische versie.
De Producten in elektronische versie zullen worden verstuurd naar het adres dat is aangegeven tijdens de bestellingsprocedure; het is aan de Koper om deze te printen.
De aansprakelijkheid van VIVABOX kan dus in geen geval worden ingesteld, uit welke hoofde dan ook, wanneer de vertraging te wijten is aan de Koper, dat wil zeggen in geval van een fout bij het invoeren van het adres door de Koper bij het bestellen.
In geval van verkoop op afstand beschikt de Koper over een termijn voor herroeping van 14 dagen, te rekenen vanaf de ontvangst van de Cadeau-Box(en) door de Koper, of bij gebrek door de Begunstigde, zonder hier redenen voor op te hoeven geven, noch boetes voor te hoeven betalen, met uitzondering van de leverings- en retourkosten die voor rekening van de Koper blijven.
Alleen herroepingen die gepaard gaan met het formulier voor herroepingen, beschikbaar op de Website, worden behandeld door VIVABOX en kunnen aanleiding geven tot terugbetaling.
Print het formulier voor herroepingen
Alleen complete fysieke Cadeau-Boxen die zijn teruggestuurd binnen de gestelde termijn en die in perfecte staat zijn, met inbegrip van de verpakking (De Cadeaubon en het accessoire cadeau moeten absoluut onbeschadigd worden teruggestuurd in de betreffende Cadeau-Box) worden terugbetaald.
De Cadeau-Boxen moeten worden teruggestuurd naar het volgende adres: VIVABOX, Klantendienst, Boulevard Brand Whitlock 87, 1200 Brussel.
Iedere retour die is uitgevoerd in overeenstemming met de voorwaarden van het onderhavige artikel geeft aanleiding tot terugbetaling, uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de Cadeau-Box.
De Koper of de Begunstigde is vrij om gebruik te maken van zijn Cadeau-Box voor het einde van de termijn voor herroeping. Hij geeft dan al aan dat hij ermee akkoord gaat om gebruik te maken van de Service voor het einde van de termijn voor herroeping. Voor zover nodig, de beslissing van de Begunstigde om gebruik te maken van de Service staat gelijk met het stilzwijgend maar onbetwistbaar afstand doen van een aanspraak op het recht van herroeping.
Het onderhavige artikel is niet van toepassing op professionele Kopers.
Producten kunnen gratis en onbeperkt worden omgeruild volgens onderstaande voorwaarden.
De omruiling of verlenging is enkel mogelijk van Producten die voorafgaand niet werden gebruikt. De geschenkdozen Wijnen en Bieren en de geschenkdozen Parfum kunnen niet worden omgeruild of worden verlengd. In geen enkel geval is een terugbetaling mogelijk.
De omruilings- en verlengingsvoorwaarden zijn de volgende:
Bij de aanvraag tot omruiling of verlenging van zijn Product, heeft de Koper of Begunstigde de mogelijkheid een nieuw Product te bekomen van dezelfde of van een mindere waarde dan het omgeruilde Product en dat uit het geheel van Producten beschikbaar in elektronische vorm.
De Koper of Begunstigde kan ook een Product van een hogere waarde bekomen door het verschil tussen de waarde van het omgeruilde Product en het aangevraagde nieuwe Product te betalen.
Als aan de verlengingsvoorwaarden wordt voldaan, zal de Koper of Begunstigde worden geïnformeerd over de toekenning van een Tegoed ter waarde van zijn verlengde Product. Het Tegoed is zes (6 maanden) geldig tellend vanaf de toekenningsdatum. Het Tegoed vervalt wanneer het niet wordt gebruikt binnen zijn geldigheidsduur. De geldigheidsduur van een Tegoed kan niet worden verlengd.
Het Tegoed volgend uit de verlengingsprocedure is enkel te gebruiken op de Website www.vivabox.be en geeft recht op een Product in elektronische vorm met een geldigheidsduur van twaalf (12) maanden tellend vanaf de aankoop van het nieuwe Product.
De omruilingsprocedurealshieronderaangegeven, geldtvanaf 1 Oktober2018.
Als aan de omruilingsprocedure- en voorwaarden wordt voldaan, zal de Koper of Begunstigde worden geïnformeerdover de toekenning van een Tegoed ter waarde van zijn omgeruilde Product(en).
Het Tegoed volgend uit de omruilingsprocedure is enkel te gebruikenop de Website www.vivabox.be. De geldigheidsduur van het Tegoed komt overeen met de resterende geldigheidsduur van het omgeruilde Product, met een minimumduur van zes (6) maanden tellend vanaf de toekenning van het tegoed.Het Tegoed geeft recht op een nieuw Product in elektronische vorm met een geldigheidsduur gelijk aan de resterende geldigheidsduur van het omgeruilde Product, met een minimumduur van twaalf (12) maanden.
Wanneer meerdere tegoeden worden toegekend aan een Koper of Begunstigde worden de tegoeden opeenvolgend geregistreerd op zijn account. De verschillende tegoeden worden samengebracht tot een totaal tegoed waarvan de waarde opsplitsbaar is. Desondanks behoudt elk tegoed zijn eigen geldigheidsduur tellend vanaf zijn toekenningsdatum.
Het Tegoed kan worden gebruiktin een enkele keer bij de aankoop van een Product met een hogere waarde dan het Tegoed. Het Tegoed kan binnen zijn geldigheidsduur in meerdere keren worden gebruikt bij de aankoop van een Product van een lagere waarde dan het Tegoed. In dat laatste geval blijft de overige waarde van het Tegoed automatisch geregistreerd op het account van de Koper of Begunstigde. Een Tegoed is niet cumuleerbaar met een kortings- of promocode. De bestelling van het nieuwe Product moet gebeuren volgens de voorwaarden vermeld in artikel 2.
De Koper of Begunstigde die zijn Product wenst om te ruilen of te verlengen moet op de Website, als dat nog niet is gebeurd, een Persoonlijk Account aanmaken, zich aanmelden en vervolgens de aangegeven stappen volgen.
Onder de rubriek omruilingen dient hij het nummer van zijn Geschenkbon in te geven en te klikken op “Mijn geschenkbon omruilen”.
Binnen het kader van de omruiling of verlenging van een Geschenkdoos in fysieke vorm dient de Koper of Begunstigde om de omruilings- of verlengingsprocedure af te ronden zijn omruilings- of verlengingsbon af te printen en per post met zijn geschenkbon op te sturen naar
VIVABOX (liefst via aangetekende brief) op volgend adres: VIVABOX - Klantendienst omruiling/verlenging – Brand Whitlocklaan 87 – 1200 Brussel.
Als datum van omruilings- of verleningsaanvraag wordt de datum van de verzending genomen, met de stempel van Bpost als bewijs. De vereiste documenten (originele geschenkbon + omruilingsbon) moeten verplicht worden opgestuurd voor de Uiterste Geldigheidsdatum vermeld op de geschenkbon.
De Cadeaubon is geldig voor één enkele activiteit, of in het boekje met activiteiten van het betreffende Product, of op de Website www.vivabox.be, uit de nieuwe aanbiedingen verbonden aan het geselecteerde Product.
De Cadeaubon is geldig tot de Uiterste Gebruiksdatum vermeldt op de achterkant. Na deze datum is omruilen/verlengen mogelijk onder de voorwaarden bepaald in artikel 7.2.
De Handelspartner kan aan de Begunstigde vragen om hem de Cadeaubon op te sturen teneinde de reservering te bevestigen. Het wordt sterk aanbevolen om het gedeelte van de cadeaubon met de gedetailleerde gegevens van de Begunstigde op te sturen naar de dienstverlener met bewijs van ontvangst. De Begunstigde moet het gedeelte van de Cadeaubon met het unieke nummer van de cadeaubon, de Uiterste Gebruiksdatum en de benaming van de box bewaren. Noch VIVABOX noch de Handelspartner kan verantwoordelijk worden gesteld voor het verliezen van de Cadeaubon.
Gezien de lange geldigheidsduur van de VIVABOX Producten kan de inhoud van de Services of de lijst met Handelspartners veranderen na uitgifte van de gids met activiteiten, zonder dat de aansprakelijkheid van VIVABOX kan worden aangevoerd.
Op dezelfde manier kan de klassering van de vestigingen van de Handelspartner veranderen tijdens de geldigheidsduur van de Producten.
Het is dus aan de Begunstigde om bij de reservering van een Service de precieze inhoud van de aangeboden Service te verifiëren alsook de lijst met de verschillende Handelspartners. Gezien de actieve rol van de Begunstigde, zowel voor wat betreft de selectie van de Handelspartner uit de Gids als voor de keuze van de gewenste datum, en de onafhankelijkheid tussen VIVABOX en de Handelspartners, kan VIVABOX niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet beschikbaar zijn van een Service op de gekozen datum en dit met inbegrip van onbeschikbaarheid vanwege een technisch probleem. Het wordt aanbevolen om zo vroeg mogelijk te reserveren om over ruime keuze van data te beschikken.
Zodra de reservering is uitgevoerd met behulp van de Cadeaubon verplicht de Koper zich ertoe om deze in acht te nemen. Geen enkele annulering of uitstel van de reservering wordt geaccepteerd zonder directe toestemming van de Handelspartner. Er moet direct contact met deze laatste worden opgenomen.
De verplaatsing tot de plaats van afspraak bij de geselecteerde Handelspartner maken geen deel uit van de Services, noch het internet-abonnement in geval van on-line Services.
In geval van niet gebruiken, verlies of vernietiging van de Cadeaubon kan de Begunstigde geen aanspraak maken op terugbetaling. VIVABOX behoudt zich het recht voor om geen gevolg te geven aan klachten van een Koper en/of Begunstigde die zijn Cadeau-Box buiten het klassieke distributienetwerk van de VIVABOX Producten om zou hebben gekocht en met name direct van een particulier. Het wordt de Kopers/Begunstigden aanbevolen om een bewijs van hun aankoop te bewaren en de geldigheid en de status van hun Product rechtstreeks op de VIVABOX website te verifiëren.
Alle Services zijn afhankelijk van de door de Handelspartners aangegeven beschikbaarheid.
De Koper of de Begunstigde kan de Verkoper niet aansprakelijk stellen voor tekortkomingen of fouten van de Handelspartner.
De Verkoper stelt zich garant voor de juiste uitvoer van de Cadeaubon. Zijn aansprakelijkheid blijft echter beperkt en kan nooit hoger zijn dan de waarde van de Cadeaubon.
VIVABOX wijst iedere verantwoordelijkheid af met betrekking tot schade, ongeacht de aard hiervan, behalve indien deze schade het gevolg is van een ernstige of opzettelijke fout van VIVABOX.
Deze laatste wijst iedere aansprakelijkheid af die de Koper of de Begunstigde zou kunnen aanvoeren ten aanzien van de Handelspartner, uit hoofde van de artikelen 1382 en volgende van het Burgerlijk wetboek.
Sommige activiteiten zijn slechts toegankelijk onder bepaalde voorwaarden van gezondheid, leeftijd, gewicht of bekwaamheid. Deze voorwaarden worden voor iedere activiteit aangegeven op de Website www.vivabox.be alsook in het boekje bij ieder Product.
De Begunstigde verplicht zich om deze beperkingen aandachtig te lezen.
De Handelspartners behouden zich het recht voor om de aangevraagde Service te weigeren als de Begunstigde van de Cadeaubon niet voldoet aan de vereiste voorwaarden.
Sommige activiteiten zijn slechts toegankelijk onder bepaalde voorwaarden (lichamelijk, meteorologisch, technisch of anders). Deze voorwaarden worden voor iedere activiteit aangegeven in het boekje of op de Website. De Handelspartners behouden zich het recht voor om de aangevraagde Service te weigeren of om de reservering te verschuiven als niet wordt voldaan aan de vereiste voorwaarden.
Vanwege de aard van sommige activiteiten kunnen sommige Dienstverleners de Begunstigde vragen om,een vrijstelling van verantwoordelijkheid te tekenen of om een cheque als borg af te geven.
In al deze gevallen kan VIVABOX niet verplicht worden om de Koper/Begunstigde schadeloos te stellen.
De verplaatsing tot de plaats van afspraak bij de geselecteerde Handelspartner maken geen deel uit van de Services.
De Begunstigde van de Cadeaubon moet zich rechtstreeks tot de Handelspartner richten voor iedere aanvullende Service die niet is inbegrepen in het aanbod, volgens de contractuele voorwaarden van de Handelspartner.
De aansprakelijkheid van VIVABOX kan niet worden ingesteld in geval van verlies, diefstal, of retour van de Cadeaubon na de levering van het product of in geval van onvermogen om bepaalde activiteiten te beoefenen, toe te rekenen aan de Koper en/of de Begunstigde.
De risico-overdracht in geval van verlies of beschadiging van de Cadeau-Box treedt in werking op de dag van levering van het Product.
Het wordt aanbevolen dat de persoon die het pakket in ontvangst neemt bij de levering een zorgvuldige controle uitvoert en eventueel voorbehoud aangeeft op de transportbon in geval van gedeeltelijke of volledige beschadiging van het pakket.
Ongeacht of het voorbehoud is aangegeven op de transportbon of niet moet de persoon die het pakket in ontvangst neemt zijn voorbehoud verplicht aangeven en motiveren aan de transporteur per aangetekende brief, binnen 72 werkuren te rekenen vanaf de ontvangst van het betwiste pakket. Zonder voorbehoud wordt het product geacht in goede staat te zijn geleverd en kan later niet het onderwerp vormen van een klacht uit hoofde van zichtbare gebreken.
De Koper of de Begunstigde moet iedere klacht in verband met een foute levering en/of non-conformiteit van de Producten voor wat betreft de aard of de kwaliteit, ten opzichte van de indicaties op de bestelbon, uiten aan de vennootschap VIVABOX, op de dag van levering zelf of uiterlijk twee werkdagen na de levering. Iedere klacht die wordt geuit na deze termijn zal worden verworpen zonder mogelijkheid tot verhaal. Het uiten van deze klacht aan VIVABOX kan worden gedaan per telefoon op +32 (0) 2 431 52 52 (nummer zonder toeslag) van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 19u of per e-mail via het contactformulier.
Iedere klacht die niet is uitgevoerd volgens de hierboven bepaalde regels en binnen de gestelde termijn kan niet worden behandeld en ontslaat VIVABOX van iedere aansprakelijkheid ten aanzien van de Koper.
De Partijen komen overeen dat de garantie van de Verkoper strikt beperkt is tot vervanging of terugbetaling van goederen die worden erkend als defect door de Verkoper, rekening houdende met het gebruik dat ervan is gemaakt, en dit naar vrije keuze van deze laatste.
In ieder geval kan de Verkoper niet worden verplicht om de Koper of de Begunstigde schadeloos te stellen voor enige schade, ongeacht welke, voortvloeiende uit vervangingen of terugbetalingen van Producten die hebben plaatsgevonden.
Bij gebrek aan levering op de geplande datum (zie de Leveringsvoorwaarden), worden alleen klachten die worden geuit binnen een termijn van 72 uur behandeld.
VIVABOX blijft in ieder geval verplicht tot de wettelijke garantie in geval van non-conformiteit of verborgen gebreken aan het verkochte Product.
Na ontvangst van het Product in elektronische versie per e-mail, wordt het de Koper aanbevolen om de aard van de elektronische bon te verifiëren en eventueel voorbehoud te uiten in geval van een fout. Het voorbehoud moet zo snel mogelijk worden ingediend per e-mail via het contactformulier of per telefoon op +32 (0) 2 431 52 52 (nummer zonder toeslag) van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur. buiten feestdagen.
Ieder voorbehoud dat niet is uitgevoerd volgens de hierboven bepaalde regels kan niet worden behandeld en ontslaat VIVABOX van iedere aansprakelijkheid ten aanzien van de Koper. De Partijen komen overeen dat de garantie van de Verkoper strikt beperkt is tot vervanging of tot terugbetaling van de aankoopprijs van het Product dat is erkend als non-conform door de Verkoper. In ieder geval kan de Verkoper niet worden verplicht om de Koper schadeloos te stellen voor enige schade, ongeacht welke, voortvloeiende uit vervangingen of terugbetalingen die hebben plaatsgevonden.
De verplichtingen uit het onderhavige zijn niet van toepassing of van rechtswege en zonder schadeloosstelling worden opgeschort indien de uitvoering ervan onmogelijk is geworden vanwege een geval van overmacht of toeval zoals bepaald door jurisprudentie of vanwege iedere reden die is toe te rekenen aan de Koper, de Begunstigde of de Handelspartner.
Iedere Partij moet zijn medecontractant informeren, via ieder middel en zo snel mogelijk, in geval er een evenement van overmacht optreedt dat hem verhinderd om zijn contractuele verplichtingen geheel of gedeeltelijk uit te voeren.
De Partijen moeten alles in het werk stellen om de gevolgen van het niet uitvoeren van het contract veroorzaakt door een evenement van overmacht te voorkomen of te verminderen; de Partij die een evenement van overmacht wil aanvoeren moet andere Partij onverwijld verwittigen van het begin en, in voorkomend geval, het eindigen van dit evenement, zonder dat hij kan worden vrijgesteld van zijn aansprakelijkheid.
Het registreren van persoonsgegevens, het gebruik hiervan voor de afhandeling van bestellingen en het opzetten van een klantenbestand is onderworpen aan de toestemming van de betrokken persoon.
In overeenstemming met de wet met betrekking tot de bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de behandeling van gegevens van persoonlijke aard van 8 december 1992, heeft de Koper/Begunstigde individueel recht op kennisneming, opvraging, rectificatie en verwijdering van zijn persoonsgegevens. De Koper/Begunstigde kan dit recht uitoefenen door te schrijven aan VIVABOX, Boulevard Brand Whitlock 87 – 1200 Brussel, met vermelding van zijn naam, voornaam en adres alsook het doel van het verzoek.
De informatie met betrekking tot het registreren van persoonsgegevens is volledig toegankelijk in het gedeelte “Vertrouwelijkheidsbeleid” (hieronder).
De elementen die worden gereproduceerd (onder andere de merken en alle illustraties, afbeeldingen en logo’s, foto’s) op de Website, die het exclusieve eigendom van de Verkoper zijn, zijn beschermd door auteursrecht, merkenrecht en octrooirecht. Iedere gedeeltelijke of gehele reproductie, wijziging of gebruik van deze merken, illustraties, afbeeldingen of logo’s, om welke reden of op welke drager dan ook, zonder uitdrukkelijke en voorafgaande toestemming van de Verkoper, is strikt verboden. Hetzelfde geldt voor iedere vereniging of samenvoeging met ieder ander merk, symbool, logo en meer in het algemeen ieder merkteken dat tot doel heeft om een samengesteld logo te vormen. Hetzelfde geldt voor ieder auteursrecht, ontwerp, model en octrooi dat het eigendom is van de Verkoper.
Iedere klacht moet worden ingediend bij de Klantendienst per telefoon op +32 (0) 2 431 52 52 (nummer zonder toeslag) van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 19u, buiten feestdagen of per e-mail via het contactformulier dat beschikbaar is op de Website.
In geval van een verschil tussen VIVABOX en de Koper, stuurt de meest gerede Partij, voorafgaand aan iedere aanhangigmaking bij een rechtsmacht, een brief van ingebrekestelling met de verwijten aan de andere Partij.
Ieder contract is onderworpen aan de Belgische wet, zelfs als het is afgesloten met Kopers of ten gunste van Begunstigden die in een ander land verblijven of die het contract hebben afgesloten buiten het Belgische grondgebied.
Onderhavig Privacybeleid bepaalt de voorwaarden en modaliteiten waarin de persoonsgegevens (hierna de "gegevens" genoemd) en cookies worden verwerkt.
De vennootschappen VIVABOX, en WONDERBOX SAS (hierna gezamenlijk "VIVABOX" genoemd) hechten veel belang aan de bescherming van uw gegevens en aan de manier waarop die kunnen worden verwerkt op de site www.vivabox.be (hierna de "site" genoemd). Ze zien erop toe en verbinden zich ertoe dat de gegevens worden verzameld overeenkomstig Europese Verordening 2016/679 (hierna de" Verordening" genoemd).
Elk gebruik van de site impliceert dat u onderhavig document, dat primeert op elk ander document, zonder opmerkingen aanvaardt en er zich ten volle bij aansluit, behoudens bijzondere voorwaarden die uitdrukkelijk schriftelijk zijn toegestaan door VIVABOX.
Onderhavig Privacybeleid treedt in werking op 30/05/2018. Het annuleert en vervangt alle eerdere versies. VIVABOX behoudt zich het recht voor om het op ieder ogenblik te wijzigen door er een nieuwe versie van te publiceren op de site. Bijgevolg verzoeken wij u om deze pagina regelmatig te bezoeken.
De nietigheid van een bepaling heeft niet de nietigheid tot gevolg van alle bepalingen van het Privacybeleid. De tijdelijke of blijvende niet-toepassing van een of meerdere bepalingen door VIVABOX geldt niet als verzaking van haar kant.
De verwerkingsverantwoordelijke is:
WONDERBOX SAS, vereenvoudigde vennootschap op aandelen met een kapitaal van 10 279 961 euro, met maatschappelijke zetel gevestigd in 71 rue Desnouettes, 75015 PARIJS, ingeschreven in het Handels- en Bedrijvenregister van Parijs onder het nr. 508 244 548.
Bij uw gebruik van de site kunnen bepaalde gegevens worden verwerkt. Het betreft de volgende gegevens:
Een asterisk geeft aan of het invoeren van de gegevens verplicht is of facultatief. Sommige gegevens worden automatisch verzameld bij uw handelingen op de site.
Doeleind |
Bewaringsduur |
Wettelijke basis |
1. Verzending van newsletters, goede plannen en commerciële aanbiedingen van Vivabox en getrouwheidsacties, prospecties, producttests, reclame- en promotieacties |
3 jaar vanaf de verzameling of het laatste contact, overeenkomstig de vereenvoudigde norm nr. NS-048 van de CNIL. |
Deze verwerking gebeurt op basis van uw toestemming overeenkomstig artikel 6 paragraaf 1 a) van de Verordening. |
2. Verzending van commerciële acties van de partners van Vivabox |
3 jaar vanaf de verzameling of het laatste contact, overeenkomstig de vereenvoudigde norm nr. NS-048 van de CNIL. |
Deze verwerking gebeurt op basis van uw toestemming overeenkomstig artikel 6 paragraaf 1 a) van de Verordening. |
3. Uitvoering van statistische studies en/of meting van het publiek, het aantal bekeken pagina's of het aantal sitebezoeken |
13 maanden vanaf de verzameling van de gegevens |
Deze verwerking (i) gebeurt op basis van uw toestemming overeenkomstig artikel 6 paragraaf 1 a) van de Verordening of (ii) is noodzakelijk voor de uitvoering van onze respectieve contractuele verplichtingen overeenkomstig artikel 6 paragraaf 1 b) van de Verordening. |
4. Fraudebestrijding |
3 jaar vanaf het einde van de handelsrelatie voor de klanten-prospecten en de klanten-niet-prospecten overeenkomstig de vereenvoudigde norm nr. NS-048 van de CNIL, of 3 jaar vanaf de wanbetaling in geval van niet-regularisatie |
Zonder bestelling gebeurt deze verwerking op basis van uw toestemming overeenkomstig artikel 6 paragraaf 1 a) van de Verordening. In het kader van een bestelling gebeurt deze verwerking voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen (goed beheer van de onderneming) overeenkomstig artikel 6 paragraaf 1 f) van de Verordening. |
5. Uitvoering van bestellingen op de site en van de opvolgingsprocedure van de bestellingen |
3 jaar vanaf het einde van de handelsrelatie voor de klanten-prospecten en de klanten-niet-prospecten overeenkomstig de vereenvoudigde norm nr. NS-048 van de CNIL. Voor contracten afgesloten langs elektronische weg bedraagt de bewaringsduur 10 jaar (art. D213-2 Wetboek voor Consumentenrecht). Dezelfde bewaringsduur geldt voor de facturen (art. L123-22 van het Handelswetboek). |
Deze verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van onze respectieve contractuele verplichtingen overeenkomstig artikel paragraaf 1 b) van de Verordening. |
6. Bankkaartgegevens |
De gegevens worden gedurende 14 dagen bewaard overeenkomstig Beschikking van de CNIL nr. 2017-222 van 20 juli 2017. |
Deze verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van onze respectieve contractuele verplichtingen overeenkomstig artikel paragraaf 1 b) van de Verordening. |
7. Beheer van de omruil- of verlengingsaanvragen |
3 jaar vanaf het einde van de handelsrelatie voor de klanten-prospecten en de klanten-niet-prospecten overeenkomstig de vereenvoudigde norm nr. NS-048 van de CNIL. |
Deze verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van onze respectieve contractuele verplichtingen overeenkomstig artikel paragraaf 1 b) van de Verordening. |
8. Terbeschikkingstelling van een klantenaccount op de site (openen van uw klantenaccount, enz.) |
3 jaar vanaf het einde van de handelsrelatie of de verzameling of het laatste contact door de betrokkene, overeenkomstig de vereenvoudigde norm nr. NS-048 van de CNIL. |
Deze verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van onze respectieve contractuele verplichtingen en van de maatregelen vóór het sluiten van een overeenkomst overeenkomstig artikel paragraaf 1 b) van de Verordening. |
9. Personalisering van de content van onze site en/of van de reclameaanbiedingen die op onze site worden weergegeven en/of van de reclameaanbiedingen die u ziet wanneer u op het internet surft |
13 maanden vanaf de verzameling van de gegevens |
Deze verwerking gebeurt op basis van uw toestemming overeenkomstig artikel 6 paragraaf 1 a) van de Verordening. |
10. Deelname aan getrouwheidsprogramma's, wedstrijden, enz. |
3 jaar vanaf de verzameling of het laatste contact, overeenkomstig de vereenvoudigde norm nr. NS-048 van de CNIL. |
Deze verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van onze respectieve contractuele verplichtingen overeenkomstig artikel paragraaf 1 b) van de Verordening. |
De op de site verzamelde gegevens zijn bestemd voor WONDERBOX SAS, voor alle bedrijven waarover zij controle heeft en/of voor de partners en de verwerkers van WONDERBOX.
Uit principe zien wij erop toe dat de gegevens niet worden doorgegeven buiten de Europese Unie of aan een land dat niet het voorwerp heeft uitgemaakt van een gelijkwaardigheidsbeschikking van de Europese Unie.
De gegevens kunnen echter buiten de Europese Unie worden doorgegeven in het kader van de volgende activiteiten:
In dat geval biedt VIVABOX de passende waarborgen overeenkomstig artikel 46. 2. d) van de Verordening in de vorm van de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie.
In toepassing van artikel 13.1 f) van de Verordening worden de passende waarborgen hierna ter beschikking gesteld in artikel 13 van onderhavig Privacybeleid.
Uw gegevens kunnen worden verzameld wanneer u:
uw klantenaccount "Uw persoonlijke ruimte" aanmaakt;
een bestelling plaatst op onze site;
deelneemt aan een spel of wedstrijd;
op onze site surft en producten bekijkt;
contact opneemt met onze klantendienst;
een commentaar invoert.
Om te voldoen aan de wetgeving ter bescherming van minderjarigen, verzamelt noch verwerkt VIVABOX persoonsgegevens van minderjarigen.
De op deze site beschikbare diensten zijn dus uitsluitend bestemd voor personen ouder dan 18 jaar. Personen jonger dan 18 jaar die een bestelling willen plaatsen of een account willen aanmaken moeten hun wettelijk vertegenwoordiger vragen om dat voor hen te doen.
Bij de raadpleging van de site worden er cookies geplaatst in uw computer, gsm of tablet. Bij het ontwerp van onze site werd zoveel mogelijk rekening gehouden met de noden en verwachtingen van onze klanten. Onder meer daarom gebruiken wij cookies om u bijvoorbeeld te kunnen identificeren en toegang te verkrijgen tot uw account. Deze pagina legt u uit hoe de cookies functioneren en hoe u ze kunt instellen.
Een cookie is een tekstbestand dat bij het bezoek van een website of de raadpleging van een advertentie op uw computer wordt geplaatst. Ze stelt zich tot doel om informatie te verzamelen over uw surfgedrag en om u door te verwijzen naar de diensten die geschikt zijn voor uw apparaat (computer, gsm of tablet). De cookies worden met name beheerd door uw internetbrowser.
De cookies van de site: dit zijn cookies die door vivabox.be in uw apparaat worden geplaatst om te voldoen aan de behoefte tot raadpleging, optimalisering en personalisering van de diensten op de site.
Cookies van derden: het betreft cookies die worden geplaatst door derde ondernemingen (bijvoorbeeld partners) om uw interessecentra te identificeren en eventueel de reclameberichten die u worden gestuurd op en buiten onze site te personaliseren.
Ze kunnen worden geplaatst wanneer u de site raadpleegt of wanneer u klikt in de reclameruimten van de site.
Technische cookies - noodzakelijk voor de werking van de site vivabox.be
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren op de site. Ze laten u toe om de belangrijkste functionaliteiten van de site te gebruiken en om uw verbinding te beveiligen.
Functionele cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren op de site. Ze verlenen u toegang tot de tijdelijke functionaliteiten van de site (bijvoorbeeld opslaan van uw winkelmandje of van uw log-ingegevens). Daarnaast laten ze toe om de grafische weergave van de site aan te passen aan de weergavevoorkeuren van uw apparaat. Deze cookies helpen u dus om vlot en op maat op de site te navigeren. Ze worden gedurende 24 uur bewaard zonder dat u daarvoor uw toestemming moet geven.
Bovendien geven deze cookies ons informatie over het gebruik en de prestaties van onze site, over de bezoekersaantallen en over het gebruik van de verschillende elementen van onze site (geraadpleegde content, parcours). Zo kunnen wij statistieken opmaken en het belang en de ergonomie van onze diensten verbeteren (meest bezochte pagina's of rubrieken, meest gelezen artikels, ...). Aan de hand van de cookies weten wij ook hoeveel bezoekers een pagina hebben geraadpleegd.
Punctueel kunnen deze cookies worden geplaatst om, op basis van geaggregeerde en anonieme statistische gegevens, de efficiëntie te meten van de reclamecampagnes van Vivabox.
Optionele functionele cookies
Het betreft dezelfde functionele cookies die voor langere duur, maximaal 13 maanden, worden bewaard wanneer u daarvoor toestemming geeft.
Cookies voor gepersonaliseerde content op onze site
Deze cookies worden gebruikt om u gepersonaliseerde content aan te bieden op onze site en om uw klantentrouw te belonen (bijvoorbeeld: peterschapsprogramma). De weigering van deze cookies heeft geen impact op het gebruik van onze site.
Reclamecookies op andere sites
Deze cookies worden gebruikt om u aangepaste informatie te bieden, volgens uw interessecentra, bij het navigeren op het internet. De weigering van deze cookies heeft geen impact op het gebruik van onze site. Het weigeren van reclamecookies heeft echter niet tot gevolg dat u tijdens het navigeren geen advertenties meer ziet. Het enige gevolg is dat er bij de weergave van advertenties geen rekening wordt gehouden met uw interessecentra of voorkeuren wanneer u op het internet navigeert.
Aan de hand van de cookies die worden geplaatst door reclame-instellingen kunnen de sitegebruikers anoniem worden geïdentificeerd. Er worden enkel gegevens doorgegeven waarmee u niet kunt worden geïdentificeerd, zoals de url van de bezochte pagina's, de zoektermen die worden ingevoerd in de zoekmotors of de interacties met de advertenties.
Het kan ook gaan om cookies van partners van VIVABOX die de bezoekers van onze site identificeren om hen reclameberichten te kunnen doorsturen. Dat kan gebeuren per e-mail, ook als u uw e-mailadres niet hebt meegedeeld aan VIVABOX. Deze verwerking gebeurt door toedoen van dienstverleners gespecialiseerd in retargeting die uw e-mailadres en uw toestemming om reclameberichten te ontvangen hebben verkregen via hun partners.
U kunt deze cookies op ieder ogenblik uitschakelen door de instellingen van uw internetbrowser te wijzigen. U kunt uw browser ook zo instellen dat hij u waarschuwt wanneer er cookies in uw computer worden geplaatst en u vraagt om deze cookies al dan niet te accepteren.
U kunt de cookies geval per geval acccepteren of weigeren of alle cookies systematisch weigeren.
Er wordt opgemerkt dat deze instelling uw toegangsvoorwaarden kan wijzigen tot onze content en diensten waarvoor er cookies moeten worden gebruikt. Als u uw browser zo instelt dat alle cookies worden geweigerd, kunt u van een aantal van onze diensten geen gebruik maken. Om het cookiebeheer zo goed mogelijk aan te passen aan uw verwachtingen, verzoeken wij u om bij de instelling van uw browser rekening te houden met het doel van de cookies.
Internet Explorer
Klik in Internet Explorer op de knop Extra en vervolgens op Internetopties.
Klik onder het tabblad Algemene instellingen, onder Browsergeschiedenis, op Instellingen.
Klik op de knop Bestanden weergeven.
Firefox
Ga naar het tabblad Extra van uw browser en selecteer het menu Opties.
Selecteer Privacy in het venster dat verschijnt en klik op Cookies weergeven.
Safari
Kies in uw browser het Actiemenu > Voorkeuren.
Klik op Privacy.
Klik op Cookies weergeven.
Google Chrome
Klik op het icoon van het menu Extra.
Selecteer opties.
Klik op het tabblad Geavanceerde opties en vervolgens op Privacy.
Klik op de knop Cookies weergeven.
De site kan bepaalde links bevatten naar andere sites waarvan wij de content niet kunnen controleren en die niet gedekt zijn door onderhavig Privacybeleid. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de content van deze sites, noch voor de manier waarop uw gegevens er worden verzameld en verwerkt.
Wij verbinden ons ertoe om alle nodige maatregelen te nemen om de beveiliging van de gegevens te garanderen. Het betreft passende technische en organisatorische maatregelen die een gepast veiligheidsniveau garanderen. Deze maatregelen zijn onder meer:
Met dat doel verzoeken wij u om uw paswoord geheim te houden en het aan niemand mee te delen. U blijft verantwoordelijk voor alle gevolgen van het niet geheim houden van het paswoord dat u hebt gekozen om toegang te verkrijgen tot uw account.
Ten behoeve van de betalingen worden de betaalkaartgegevens verzameld door OGONE®, onze dienstverlener voor de betalingen. Hij is de enige bestemmeling van de verzamelde gegevens en staat in voor de bewaring ervan. De gegevens worden opgeslagen op de servers van OGONE en worden op geen enkel ogenblik doorgestuurd naar de servers van VIVABOX. OGONE is belast met het vragen van de toestemming aan de bank en stuurt ons het transactienummer door dat de verrichtingen mogelijk maakt. OGONE bewaart de gegevens zolang als nodig is voor de uitvoering van de verrichting en de uitoefening van het herroepingsrecht.
Overeenkomstig de wetgeving hebt u het recht op inzage, verwijdering of portabiliteit van de gegevens die u aangaan en kunt u zich verzetten tegen de verwerking van deze gegevens of aan deze verwerking beperkingen opleggen. U hebt tevens het recht om aan te geven wat er met uw gegevens moet gebeuren na uw overlijden, binnen de voorwaarden bepaald in artikel 40.1 van de wet Informatica en Vrijheden. Ten slotte hebt u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende overheid.
Bij het navigeren op de site hebt u op ieder ogenblik toegang tot uw gegevens via uw klantenruimte. U kunt uw gegevens verbeteren als de situatie verandert of zich verzetten tegen de verzameling van uw gegevens voor prospectiedoeleinden.
Bepaalde gegevens zijn echter noodzakelijk voor de behandeling van uw bestelling. Zonder deze gegevens kunnen wij geen gevolg geven aan uw bestelling.
U kunt tevens op ieder ogenblik uw rechten uitoefenen. Daarvoor hoeft u enkel een aanvraag te sturen, met vermelding van uw naam, voornaam, e-mailadres en adres, naar het volgende adres:
VIVABOX / Klantendienst
Boulevard Brand Whitlock 87
1200 Brussel
Overeenkomstig de geldende wetgeving moet uw aanvraag ondertekend zijn en vergezeld van een identiteitsbewijs zodat wij kunnen nagaan of de aanvraag afkomstig is van de betrokkene. Binnen 1 maand na de ontvangst van de aanvraag zal u een antwoord worden gestuurd. In voorkomend geval, als de aanvraag complex is of als wij veel aanvragen ontvangen, kan deze termijn met 2 maanden worden verlengd.
U kunt uw rechten ook uitoefenen door uw aanvraag te versturen via het contactformulier onder het tabblad "Hulp & Contact"/" Ons bereiken ".
De functionaris voor gegevensbescherming (hierna de"DPO" genoemd) is WONDERBOX en kan per post worden gecontacteerd op het volgende adres:
DPO – MULTIPASS
71 rue Desnouettes
75015 PARIS
FRANKRIJK
U kunt de DPO ook contacteren door uw aanvraag te versturen via het contactformulier onder het tabblad "Hulp & Contact"/" Ons bereiken "..
MODELCONTRACTBEPALINGEN VAN TOEPASSING OP DE VERWERKERS DIE GEGEVENS DOORGEVEN BUITEN DE EU
“De partijen zijn de volgende modelcontractbepalingen (hierna de "bepalingen" genoemd) OVEREENGEKOMEN teneinde voldoende waarborgen te bieden ten aanzien van de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en van de fundamentele vrijheden en rechten van de personen bij de doorgifte van de in bijlage 1 bedoelde persoonsgegevens door de gegevensexporteur aan de gegevensimporteur.
Voor de toepassing van de bepalingen:
De bijzonderheden betreffende de doorgifte, met name, in voorkomend geval, de bijzondere categorieën persoonsgegevens, worden nader omschreven in bijlage 1, die wezenlijk deel uitmaakt van de bepalingen.
De gegevensexporteur stemt ermee in en garandeert dat:
De gegevensimporteur stemt ermee in en garandeert dat:
iii) hij van de betrokkenen rechtstreeks een verzoek heeft ontvangen, waarop hij niet ingaat, tenzij hem dit anderszins is toegestaan;
De gegevensimporteur kan zich niet aan zijn aansprakelijkheid onttrekken door zich te beroepen op niet-nakoming van verplichtingen door de subverwerker.
Op de bepalingen is het recht van de lidstaat van vestiging van de gegevensexporteur van toepassing, te weten het Franse recht.
De partijen verbinden zich ertoe de bepalingen niet te wijzigen. Dit vormt voor de partijen geen beletsel om indien nodig bepalingen toe te voegen betreffende met de transactie verband houdende vraagstukken, mits deze niet met de modelcontractbepalingen in strijd zijn.
De website www.vivabox.be (hierna de “Website”) is een website uitgegeven door de vennootschap VIVABOX, naamloze vennootschap met een kapitaal van € 62.500, ingeschreven onder nummer BE0479.341.138, met hoofdkantoor te Boulevard Brand Whitlock 87, 1200 Brussel.
De Website wordt gehost door:
ECRITEL
1, rue Mozart
92110 Clichy - Frankrijk
De verantwoordelijke uitgever is: Jacques-Christophe Blouzard
Voor alle op de website gepresenteerde teksten en werken: Copyright VIVABOX - Alle auteursrechten van de werken voorbehouden.
Behoudens officiële geschreven en voorafgaande toestemming is de reproductie en ieder gebruik van de werken, anders dan voor individuele en persoonlijke raadpleging, verboden.
Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen op +32 (0) 2 431 52 52 (nummer zonder toeslag).